Olej syntetyczny do przekładni automatycznych serii Signature AMSOIL, do zastosowania w różnych pojazdach, swoimi właściwościami przewyższa konwencjonalne płyny przekładniowe, przewyższając wymagania techniczne większości pojazdów produkowanych w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Specjalna formuła zapewnia wyjątkową skuteczność i ochronę w trudnych warunkach eksploatacyjnych nawet w najnowocześniejszych przekładniach.
Właściwości w warunkach ekstremalnych
Przekładnie w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych i SUV-ach, szczególnie tych wykorzystywanych do ciągnięcia lub holowania – pracują w warunkach szczególnie uciążliwych i narażone są na przegrzanie. Podwyższone temperatury powodują rozkład płynów, doprowadzając do szkodliwego tarcia części metalowych i odkładania się osadów. Problem jest tym większy w nowoczesnych przekładniach z większą liczbą przełożeń, zestawów sprzęgieł, wąskimi kanalikami olejowymi, wymagającymi czystego oleju wysokiej jakości do zapewnienia maksymalnej wydajności i żywotności.
Charakterystyka oleju do przekładni automatycznych AMSOIL Signature Series czyni go odpornym na przeciążenia i przegrzanie w trakcie holowania nawet w wymagającym terenie. Pozostaje płynny w temperaturach poniżej zera i zapewnia ochronę w trakcie intensywnego użytkowania, nawet w przypadku przekroczenia dopuszczalnego obciążenia.
Test przeprowadzony na taborze taksówek na dystansie 100 000 mil
Aby udowodnić skuteczność w warunkach intensywnej eksploatacji, Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF zastosowano w pojazdach należących do spółki taksówkowej w Las Vegas. W pojazdach rutynowo eksploatowanych na krótkich dystansach, dociążonych pasażerami i ładunkami, w ekstremalnie wysokich temperaturach pustynnych, olej narażony jest na olbrzymie obciążenia. Po 100 000 mil, wybraną skrzynię biegów poddano analizie. Test utleniania ABOT jest jedną z metod używanych do określenia odporności na utlenianie oleju, który jest dobrym wskaźnikiem jego trwałości. Testy przeprowadzone przez niezależne laboratorium wykazały, że po 100 000 mil ciężkiej pracy, Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF zachowywał odporność na utlenianie dłużej niż stanowią wymagania ATF + 4 Chrysler dla nowego oleju (patrz wykres). Elementy wewnętrzne, w tym korpus zaworów i tarcze sprzęgła (na zdjęciu), były praktycznie wolne od osadów, depozytów oraz śladów zużycia, potwierdzając wysoki poziom ochrony środka smarnego w warunkach intensywnej eksploatacji.
Chroni przed uszkodzeniem w wysokich temperaturach
Olej syntetyczny Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF zawiera wysokie stężenia przeciwutleniaczy, czyniąc go odpornym na wysoką temperaturę. W rezultacie, zapewnia doskonałą ochronę przed osadami i złogami lakowymi, które zatykają wąskie kanaliki olejowe i przyczyniają się do zeszklenia sprzęgła. Po 100 000 mil pod dużym obciążeniem, analiza oleju ujawniła, że olej zawierał 41 procent początkowej ilości inhibitorów utleniania, udowadniając swoją długotrwałą odporność na rozkład termiczny.
Znakomita ochrona przed zużyciem
Zmiana prędkości i obciążeń powoduje wzrost momentu obrotowego i znaczne obciążenie przekładni i łożysk. Olej syntetyczny AMSOIL Signature Series Multi-Vehicle posiada wysoką odporność filmu olejowego i dodatki zapobiegające zużyciu pod dużym obciążeniem. Po 100 000 mil olej Signature Series Multi-Vehicle pomyślnie przeszedł branżowy test zużycia przekładni FZG, uzyskując najwyższy 12 poziom. Wyniki przekroczyły wymagania ATF Ford MERCON V i Chrysler + 4 dla nowego oleju, wykazując długotrwałą ochronę przed zużyciem.
Płynność w niskich temperaturach
W niskich temperaturach gęsty olej przekładniowy wydłuża czas potrzebny na zmianę przełożenia i zwiększa zużycie paliwa. Syntetyczny olej Signature Series Multi-Vehicle nie zawiera parafin i zapewnia zachowanie właściwości płynnych w niskich temperaturach (<-53st.c temperatura krzepnięcia>Pomaga poprawić szybkość zmiany przełożeń, zmniejsza zużycie paliwa i skraca czas potrzebny na osiągnięcie odpowiedniej temperatury.
Zachowanie właściwości tarcia
Współczesne przekładnie są mniejsze i muszą sprostać wyższym mocom i wartościom momentu obrotowego, zapewniając jednocześnie płynną zmianę biegów, przy dłuższej żywotności oleju. Olej syntetyczny Signature Series Multi-Vehicle posiada dodatki modyfikujące tarcie, co zapewnia wyjątkowe właściwości statyczne sprzęgła (tarcie statyczne), zdolność przenoszenia momentu obrotowego (tarcie dynamiczne) i właściwości antywibracyjne (moment poślizgu-konwerter sprzęgła). Analiza pokazuje, że po 100 000 mil eksploatacji w warunkach dużego obciążenia,
Specyfikacje:
Allison C-4
TES-389
BMW 7045E 8072B
LA 2634, LT 71141;
Chrysler ATF+4
MOPAR ASRC 68089195AA, 68049954AA
Ford MERCON MERCON V
ESP-M2C166-H, FNR5, M2C924-A, XL-12
GM DEXRON II, DEXRON III,
AutoTrak II
Honda/Acura ATF-Z1
Hyundai/Kia SP-II, SP-III, Red-1
IDEMITSU K17
JASO 1A
JWS 3309,3314, 3317
MAN 339 Type V-1, 339 Type V-2, 339 Type Z-1, 339 Type Z-2,
339 Type Z-3, 339F
Mazda ATF-M III, ATF-MV, F-1
Mercedes Benz 236.1,236.2,236.3,236.5,236.6,236.7,236.9,236.1,236.11,236.81, 236.91
Mitsubishi SP-II, SP-III, ATF-J2
Nissan Matic-D, Matic-J, Matic-K, 402
SAAB 3309
Shell 3403, LA 2634
Subaru ATF, ATF-HP
Suzuki 3314, 3317
Texaco ETL-7045E, ETL-8072B, N402
Toyota Type T, T-II, T-III, T-IV
Voith 55.6335, 55.6336
Volvo 97340, 97341
VW/Audi G 052 162, G 052 990, G 055 025
ZF TE-ML 03D, 04D, 05L,9, 11A, 11B, 14A, 14B, 14C, 16L, 16M, 17C, 20B, 20C, 21L.